tisdag 27 oktober 2009

Doreen Mashika

Okej, det här har inte så mycket att göra med varken att skriva eller att leva i Afrika - men kolla in den här väskan!

Eller jo. Visst finns en afrikansk koppling. Tyget som använts kallas kitenge och väskan är gjord av en tanzaniansk designer som heter Doreen Mashika. Hon öppnar snart i både Kapstaden och New York och sen kommer inte jag ha råd att köpa hennes ursnygga väskor och skor.

Annars har jag varit tvungen att ta en paus från skrivandet. Planering och packning inför hemresa i tre månader - och så en fotografering för Family Living mitt i alltihopa. (Vi bor ju i ett sånt galet hus här nere).

Men snart tillbaka i skrivandet. Längtar lite.

1 kommentar:

  1. Hej Marika,

    mailade dig precis angående en ny utbildningstjänst; www.minkurs.se. Vore tacksam om du kunde återkomma till mig när du har tid/möjlighet på christoffer@minkurs.se så kan jag berätta mer kring hur det fungerar!

    Mvh,

    Christoffer

    SvaraRadera