måndag 20 september 2010

Tankar och hummus på Doha flygplats

Jag sitter i loungen på Doha flygplats och kollar email och äter hummus. Älskar snabbt internet, älskar god hummus. Älskar inte att jag ska vänta här till klockan halv två inatt. Dessutom längtar jag efter min bebis.

Förra gången jag åkte till Sverige själv - utan barn - så njöt jag av varje sekund, av varje tickande minut av egenbeslutad tid. Men den här gången ... Jag längtar rent FYSISKT efter honom. Efter att få stoppa näsan i hans hår, efter att få klämma på hans bebisfeta ben. Kanske är det för tidigt. För mig alltså, inte för honom.

Nåväl. Här sitter jag nu. Och visst ska det bli kul med bokmässa och grejer. Ska tänka på det. Och på alla räkor jag ska äta i Göteborg, fy sjutton vad gott.

Hej så länge

2 kommentarer:

  1. Folk vallfärdar långt ifrån för att komma till bokmässan ;)

    SvaraRadera
  2. jodu! ända från varma dar es salaam... ska du själv dit?

    SvaraRadera